Historická úzkokolejka s moderním přejezdem

Blažejov – historická úzkokolejka                                                            

Produkty

Datum montáže: 2019- 2020 

Montážní firma: Jindřichohradecké místní dráhy, a.s., Jindřichův Hradec 

Specifikace přejezdové konstrukce:  

V jihovýchodních Čechách, v půvabném, zasněném kraji lesů, kopců, rybníků České Kanady najdete něco, co jinde nabídnout prostě nemohou: poslední úzkorozchodnou železnici v Čechách. Od roku 1897 neodmyslitelně patří ke koloritu Jindřichohradecka dvě lokálky s rozchodem kolejí pouhých 760 mm. Obě tratě, Jindřichův Hradec – Nová Bystřice i Jindřichův Hrdec – Obrataň, dodnes slouží svému původnímu účelu, každodenní osobní a nákladní dopravě. Jsou však také významnou technickou památkou a jednou z nejnavštěvovanějších turistických zajímavostí regionu. Trať do Nové Bystřice je dlouhá 33 km, severní větev úzkokolejky do Obrataně měří 46 km.

Malebná nádražíčka a zastávky decentně ukryté před shonem dnešní doby v lesním tichu jen podtrhují romantiku cesty. Mezi ty nejkrásnější patří například lesní zastávka Kaproun. Od nich vychází hustá síť turistických a cykloturistických tras propojujících další zajímavosti okolí. V nádražních objektech je také možnost ubytování. (zdroj: Kudy z nudy)

I historická trať kříží moderní silniční cesty a je tak potřeba tyto cesty vhodným a citlivým způsobem spojit.  Rekonstrukcí si tak v loňském roce prošel i jednokolejný přejezd P9086 v km 8,131, kde jsou požity konstrukce železničního svršku S 49-dřevo.  

Nová přejezdová konstrukce je vybudována z celopryžových panelů. Vnitřní i vnější panely mají délku (stavební modul) 1200 mm s rozchodem kolejí 760 mm. Zajímavostí tohoto přejezdu je zabudovaný odtokový žlab.  

Použitá přejezdová konstrukce je vhodná pro silné zatížení silniční dopravou a musí být schválena pro použití na tratích SŽ a  odsouhlasené technické podmínky.